8 605 99998 | Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Mokykla atima malonumą

Vytautas ŽEMAITIS. „Draugų pasiilgau, mokytis – ne“, - dažniausias mokinių atsakymas į trafaretinį prieš rugsėjį klausimą, ar nori į mokyklą.


„Angliškas žodis mokykla („school“) kilęs iš graikiško žodžio „schole“ - laisvalaikis. Tačiau šiuolaikinė mokyklos sistema, gimusi industrinės revoliucijos fone, iš mokymosi pašalino laisvalaikį ir didžiąją dalį malonumo. Gal todėl vaikai eina ne mokytis, o pamatyti, susitikti, bendrauti su draugais. Nes mokymasis daugeliui yra rutina.
Seras Kenas Robinsonas, visą gyvenimą tyrinėjantis kūrybiškumą mokyklose, pastebėjo, kad užuot skatinusios kūrybiškumą per žaidybinę veiklą, mokyklos baigia jį visiškai nužudyti: „Mes parsidavėme greito maisto švietimo modeliui, kuris skurdina mūsų dvasią, slopina energiją taip pat, kaip greitas maistas darko mūsų fizinį kūną“ (citata iš neseniai pasirodžiusios Greg Mckewon knygos „Esencializmas“).
O mokytojai vis virkauja dėl per mažų atlyginimų. Ne visi, žinoma. Tie, kuriems pinigai svarbiau nei mokiniai. Ta tema citata iš Og Mandino knygos „Sėkmės universitetai“, rašytos dar prieš II Pasaulinį karą: „Mokytojas, dirbdamas už menką atlyginimą ir nesulaukdamas didesnės pagarbos - su tuo šiandien susiduria visi pedagogai - visuomenės gali būti priskiriamas prie tų, kuriems nelabai pasisekė. Tačiau jei širdyje yra puikus jausmas, įsitikinimas, kad jis gerai dirba savo mėgstamą darbą, vadinasi, esminį sėkmės elementą jis turi“.

Komentuokite

Rašyti komentarą kaip svečias

0
  • Komentarų nerasta
Scroll to top