8 605 99998 | Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Konstruktyvus dialogas nulemia geriausią sprendimą

Marijampolės J.Totoraičio progimnazijoje matome gražų socialinio dialogo pavyzdį – šios progimnazijos direktorė Gražina Jakovickienė su profesinių sąjungų atstovais pasiekė visiems progimnazijos darbuotojams naudingą susitarimą dėl darbo užmokesčio sistemos. Šis socialinio dialogo pavyzdys parodo, kaip per derybas užtikrinama abiejų šalių lygybė ir vienodos galimybės teikti pasiūlymus ar sąlygas.

„Derybos su profesine sąjunga yra bendros susitarimų kultūros kiekvienoje švietimo įstaigoje dalis. Stengiuosi ugdyti ir puoselėti šią kultūrą mūsų progimnazijoje, todėl ir su profesine sąjunga plėtoti dialogu grįstą bendradarbiavimą yra svarbu, – kalba J. Totoraičio progimnazijos direktorė G. Jakovickienė. –  Mano, kaip vadovės, užduotis buvo mokytojų etatinio darbo apmokėjimo įvedimo procesą progimnazijoje padaryti kiek įmanoma skaidresnį ir aiškesnį. Jau birželio pradžioje sudarėme darbo grupę, į kurią įtraukėme ne tik progimnazijos administracijos atstovus, bet ir įvairios darbo patirties bei kvalifikacinės kategorijos pedagogus,  po du aktyvius abiejų profesinių sąjungų narius.“

Kaip sako direktorė, kiekvienam  vadovui labai svarbu kiekvieno kolektyvo nario gerovė ir emocinė savijauta. Nuo to priklauso ir darbo motyvacija, ir rezultatas. „Kaip vadovei, man net patogiau investuoti daugiau laiko ir pastangų į pradinį dialogą, tokiu būdu išvengiant kolektyvo priešpriešos ir nesusikalbėjimo. Galiu iš karto pasitikrinti savo sprendimus, geriau pajusti ir suprasti kolektyvo poreikius“, – proceso eigą apibūdina G. Jakovickienė.

J. Totoraičio progimnazijoje yra dvi profesinės sąjungos, kurioms priklauso daugiau kaip 1/3 darbuotojų, todėl nėra darbo tarybos.

„Mūsų progimnazijoje visos darbo apmokėjimo sistemos priimtos tariantis, ieškant geriausio rezultato visiems darbuotojams. Progimnazijos vadovybės patvirtintoje darbo apmokėjimo sistemoje nėra jokių išskirtinų sąlygų profesinių sąjungų nariams. Šis dokumentas reguliuoja visų mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimą“, – sako profesinės sąjungos atstovas Egidijus Milešinas.

Pasak jo, pavieniams darbuotojams nepavyktų pasiekti tokių rezultatų, nes tam, kad derybose būtų pasiektas geresnis rezultatas, būtinas ir platesnis tam tikrų sričių, pvz., teisės, išmanymas, ir daugumos darbuotojų interesų atstovavimas.

Jei norėtumėte išsamiau sužinoti apie darbuotojų atstovavimą, kviečiame konsultuotis su Valstybine darbo inspekcija arba įsilieti į socialinį dialogą internete adresu www.socdialogas.lt

Komentuokite

Rašyti komentarą kaip svečias

0
  • Komentarų nerasta
Scroll to top